داستان اولین لپ تاپ تاریخ
مهاجر غربت.(اجتماعی.فرهنگی.علمی
این وبلاگ سعی بر این دارد که تمامی اطلاعات اجتماعی.فرهنگی. وعلمی روز را ارائه دهد

داستان اولین لپ تاپ تاریخ 

25 سال پیش در چنین روزهایی و در روزگاری که شرکتهای مایکروسافت، “آی. بی. ام” و اپل در تلاش برای تبدیل شدن به غولهای رایانه ای دنیا بودند شرکت ژاپنی توشیبا گوی سبقت را از رقبای آمریکایی ربود و اولین لپ تاپ تاریخ را عرضه کرد. در سالهایی که رایانه های شخصی “آی. بی. ام” بودند و در سالهایی که استیو جابز شرکت ” NeXt” را راه انداخت و در سالهایی که مایکروسافت “ویندوز 1.0″ خود را عرضه کرد ناگهان توشیبا از سرزمین آفتاب تابان اولین لپ تاپ خود را به دنیا هدیه داد. از آن روزها 25 سال گذشته و به همین علت توشیبا تصمیم گرفته است که یک ربع قرن از عرضه اولین رایانه قابل حمل خود را با سه محصول جدید جشن بگیرد.


روزلا دستینو یکی از مدیران ارشد شرکت توشیبا داستان اولین لپ تاپ را اینگونه شرح داد: “در سال 1985 توشیبا از سوراخی در آب بیرون آمد و یک رایانه شخصی ناسازگار با رایانه های آی. بی. ام را عرضه کرد و به همین علت با بی مهری بازار مواجه شد. به این ترتیب تصمیم گرفت تیمی متشکل از سه نفر را برای ارائه یک پروژه جدید تشکیل دهد که از این گروه یک مفهوم جدید از رایانه های شخصی متولد شد که با محصولات آی. بی. ام سازگار بود، انرژی خود را از باتریهای قابل شارژ تامین می کرد مجهز به درایور فلاپی دیسک 5/3 اینچی بود و 5/4 کیلوگرم وزن داشت.”

به این ترتیب اولین رایانه قابل حمل در این خانه ژاپنی متولد شد و T1100 نام گرفت و برای اولین بار در نمایشگاه “سبیت” هانفور آلمان رونمایی شد و شور و اشتیاق اروپاییها را برانگیخت.

 

kkl داستان اولین لپ تاپ تاریخ + عکس




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: